arrow
home
Gmail
Email
Abbout
Code
سایت عروج اندیشه
مدیریت عروج اندیشه
اَلهُمَّ صَلِ عَلی فاطِمَهَ وَ اَبیها وَ بَعلِها وَ بَنیها وَ سِّرِّ المُوسَتودَعَ فیها بِه عَدَدِ ما اَحاطَ بِهِ عِلمُک
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عروج اندیشه و آدرس orojeandesheh.LXB.ir لینک نمایید





لوگوی همسنگران
طراح قالب
معببر سایبری فندرسک

لینک سایت عروج اندیشه

آماده سازی تا یک ماه آینده



برچسب‌ها: <-TagName->
[ سه شنبه 17 ارديبهشت 1398برچسب:, ] [ 9:22 بعد از ظهر ] [ علیرضا م.ح ]

قاصدک یک سیستم عامل آزاد مبتنی بر سیستم عامل گنو/ لینوکس مورد استفاده برای سازمان های دولتی و خصوصی ، مهندسان نرم افزار و شبکه ، مهندسان عمران و راه و ساختمان ، مدارس و موسسات آموزش عالی و مصارف شخصی و خانگی می باشد .

                                                  




برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 24 شهريور 1391برچسب:, ] [ 10:34 قبل از ظهر ] [ علیرضا م.ح ]



برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 18 تير 1398برچسب:, ] [ 7:47 بعد از ظهر ] [ علیرضا م.ح ]

گیاهان فضایی


كارشناسان معتقدند نسل اولیه گیاهان هوشمند اینترنتی كه قادر به برقراری ارتباط از راه دور هستند، به‌زودی جای خود را به گیاهانی خواهند داد كه حتی قادرند در ماموریت‌های فضایی به همراه فضانوردان حضور یابند.

همچنین كنترل وضعیت گیاهان از راه دور، می‌تواند نوید بخش انقلابی تازه در كشاورزی و زراعت و باغداری باشد، شاید در آینده‌ای نه چندان دور باغداران نیز برای آبیاری درختان خود نیازی به حضور در باغ و مزرعه نداشته و از پشت میز خود همه چیز را كنترل كنند و یا اینكه گیاهان، خود مدیریت زراعت را در دست بگیرند.

تولید نخستین توت فرنگی‌های اینترنتی در ایران در مزرعه نمونه دانشگاه علم و صنعت كه خبر آن در همشهری منتشر شد نشان می‌دهد كه گیاهان اینترنتی در همین نزدیكی هستند.



برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:48 بعد از ظهر ] [ علیرضا م.ح ]

سبزی های مفید برای دفع سنگ‌های کلیه

 

یک متخصص تغذیه با اشاره به نقش سبزیجات در درمان سنگ‌های کلیوی، گفت: مصرف سبزیجات، کلسیم، نوشیدن آب فراوان، محدود کردن مصرف پروتئین‌های حیوانی و تحرک در دفع طبیعی سنگ‌های کلیوی موثر است.

دکتر ضیاء الدین مظهری،  نوشیدن آب فراوان یکی از راهکارهای مهم در دفع سنگ‌های کلیوی بویژه نوع اگزالاتی دانست و گفت: بیماران مبتلا به سنگ کلیه باید حداقل به میزان ۲ لیتر و با افزایش دما در فصل تابستان یا مناطق گرم ۳ لیتر همراه با وعده های غذایی و در طول روز آب بنوشند.

وی با تاکید بر افزایش مصرف سبزیجات خاطر نشان کرد: در مبتلایان به سنگ‌های کلیوی که سنگ اگزالاتی دارند، ریواس، اسفناج، تره فرنگی و سیب زمینی شیرین که غنی از اگزالات هستند نباید مصرف شود.

 این متخصص تغذیه افزود: پروتئین های حیوانی، نمک سدیم، تنقلاتی نظیر بادام زمینی باید از برنامه غذایی مبتلایان به سنگ کلیه حذف و مصرف انواع نوشابه ها، آب مرکبات و چای نیز باید به حداقل برسد.

دکتر مظهری با بیان اینکه سنگ‌های اگزالاتی از شایعترین انواع سنگ های کلیوی هستند گفت: فیبرهای موجود در سبوس ذرت، برنج و گندم دارای کمترین میزان اگزالات هستند لذا مصرف بیشتر این مواد توصیه می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یاد آور شد: افزایش میزان تحرک و فعالیت های بدنی و دوری از استراحت و سکون به دفع سنگ های کلیوی کمک می کند.

وی در خصوص نقش کلسیم رژیم غذایی در بروز سنگ های کلیوی گفت: افزایش میزان کلسیم از دیگر راه های دفع سنگ های کلیوی است و حذف مواد غذایی حاوی کلسیم از جمله شیر باعث افزایش دفع اگزالات و تشکیل سنگ کلیه می شود .

مصرف خودسرانه دارو عاملی در تشدید بروز سنگ های کلیوی دکتر مظهری با اشاره به اینکه ایجاد سنگ های کلیوی به عوامل متعددی که مهمترین آنها زمینه های ارثی و اختلالات سوخت و ساز است بستگی دارد گفت: ابتلا به عفونت و مصرف خود سرانه داروها زمینه ایجاد سنگ را تشدید می کنند.

این متخصص تغذیه در ادامه افزود: مبتلایان به سنگ کلیه در صورتی که دچار کم کاری تیروئید و کمبود ید نباشند، استفاده از ترب و تربچه خصوصا ترب سیاه، به صورت رنده شده و یا آب ترب که ناشتا نوشیده شود، به آنها توصیه می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: نوشیدن آب فراوان حتی بدون احساس تشنگی و پیاده روی مرتب روزانه به دفع سنگ کمک می کند همچنین مصرف گیاهان مدر مانند دم کرده دم گیلاس، کاکل ذرت، گل گاوزبان، گزنه، بومادران، نعناع، گل همیشه بهار، جعفری، کرفس، کدو حلوایی، مرزه، مارچوبه و بطور کلی سبزی خوردن در دفع سنگ های کلیوی بسیار موثر است. 



برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:39 بعد از ظهر ] [ علیرضا م.ح ]

ژن تنبلی کشف شد

 

تازه های علم: شاید به نظر برسد ورزش نکردن و به خورد و خواب بسنده کردن، ناشی از نوعی تنبلی باشد؛ اما محققان دانشگاه مک‌مستر دریافته‌اند این تنبلی به کمبود ژن هایی مربوط می‌شود.

به گزارش ایسنا، این دانشمندان، کشف جالب خود را در زمان مطالعه بر روی موش های سالم و با پرورش خاص بدست آوردند که برخی از آنها فاقد دو ژن خاص در ماهیچه‌های خود برای ورزش برخوردار بودند.

این ژن ها به کنترل پروتئین فعال کننده AMP پروتئین کیناز (AMPK) می‌پردازند. این آنزیم در زمام ورزش و تحرک فعال می‌شود.

به گفته این محققان، موش ها عاشق دویدن هستند. درحالیکه موش های عادی می‌توانند تا چند صد متر بدوند، موش های فاقد این ژن ها در ماهیچه‌های خود تنها می‌توانند مسیرهای کوتاه را طی کنند.

دانشمندان دریافتند که موش های فاقد آنزیم AMPK از سطوح پایین‌تر میتوکندری و عدم قابلیت برای بدست آوردن گلوکوز در ماهیچه‌ها در زمان تحرک برخوردارند.

هزاران دانشمند در سراسر دنیا در حال کار بر روی آنزیم AMPK بوده؛ اما محققان دانشگاه مک‌مستر اولین تیمی هستند که نقش اساسی آن را در تحرک و ورزش آشکار کرده‌اند.

نتایج پژوهش این تیم در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است.

به گفته دانشمندان، این یافته‌ها می‌تواند به افرادی که دارای مشکل در تحرک هستند، مانند افراد چاق، ‌آسمی و افراد ویلچردار کمک کند. عدم توانایی این افراد برای تحرک ممکن است به مشکلات دیگری مانند دیابت و بیماری قلبی منجر شود



برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:38 بعد از ظهر ] [ علیرضا م.ح ]

نقش زیتون در پیشگیری از بیماری‌ها

مصرف زیتون در پیشگیری و کاهش ابتلا به بیماری‌هایی مانند دیابت، چاقی ، سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی نقش مهمی دارد

  دکتر حاجی فرجی در نشست خبری همایش ملی زیتون با اشاره به اینکه خواص زیتون برای بسیاری ناشناخته است افزود: زیتون که در قرآن کریم هم از آن نام برده شده، سرشار از ترکیبات پلی فنول، مواد مؤثر آنتی اکسیدانی و خواص ویژه و مفید تغذیه‌ای است.

وی با تاکید بر اینکه خواص آنتی اکسیدانی زیتون نقش مهمی در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها دارد گفت: آنتی اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن مقابله می‌کنند.

رئیس مؤسسه تحقیقات تغذیه‌ و صنایع غذایی کشور افزود: رادیکال‌های آزاد شده گاهی به علت آلودگی‌های محیطی، استرس و مانند آن در بدن اختلال ایجاد می‌کنند و زیتون با منابع سرشار آنتی اکسیدان قادر به حذف رادیکال‌های آزاد است.

آقای حاجی فرجی درباره روغن زیتون هم گفت: روغن زیتون در واقع همان عصاره زیتون است که بر اثر فشار، همه ترکیبات و مواد مغذی آن استخراج می‌شود.

وی با بیان اینکه عصاره زیتون موجب دریافت خوب ترکیبات مغذی می‌شود افزود: این عصاره تاثیر مفیدی در دستگاه گوارشی دارد و به همین علت در درمان بیماری‌های گوارشی مانند التهاب معده، گاستریت و یبوست استفاده می‌شود.

رئیس مؤسسه تحقیقات تغذیه‌ و صنایع غذایی کشور در بخشی دیگر از سخنان خود به بسته بندی زیتون بی هسته و مصرف آن اشاره و اضافه کرد: برای اینکه مواد مؤثر آنتی اکسیدانی خارج نشود، بهتر است آسیبی به میوه وارد نشود.

وی بر مصرف روزانه و مستمر زیتون تاکید کرد و گفت: هرچند ممکن است زیتون مزه ناخوشایندی داشته باشد اما به علت خواص مفید آن باید به آن عادت کرد



برچسب‌ها: <-TagName->
[ شنبه 26 فروردين 1391برچسب:, ] [ 1:36 بعد از ظهر ] [ علیرضا م.ح ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
درباره وبلاگ

با سلام . به وبلاگ عروج اندیشه خوش آمدید بدلیل اینکه این وبلاگ هر روز به روز رسانی می شود خواهشمندم نظر خود را در مورد مطالب ، طرح وبلاگ و ... ایمیل کنید و مطمئن باشید تا حد امکان به نظر های شما رسیدگی می کنم و وبلاگ را به سلیقه شما باز گردانی می کنم . با تشکر orojeandesheh@gmail.com orojeandesheh@yahoo.com
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 31
بازدید ماه : 228
بازدید کل : 39005
تعداد مطالب : 95
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1